Apr 30, 2012

Nanti Aku Mati

Aku tahu , yang suatu hari nanti kau takkan berkawan dengan aku. Kau akan muak dengan perangai aku. Kau akan jumpa kawan baru yang lebih fun dan best. Kau akan menjarakkan diri dari aku. Sampai suatu masa , kau menyesal menceritakan rahsia rahsia kau dekat aku.

Aku tahu , suatu hari kau mungkin akan percaya dengan dakyah dakyah dari 'kawan permainan' aku tentang buruknya aku. Macam mana perangai sebenar aku , macam mana cerita orang yang pernah lepak sama. Cerita yang betul betul benar , aku dengan Tuhan simpankan.

Aku tahu , mungkin bila Malaikat Maut tarik nyawa , aku tak sempat ucapkan terima kasih sebab berkawan dengan aku dan mendengar masalah aku. Tak sempat nak minta maaf sebab selalu susahkan kau dan selalu buat perangai selekeh dengan kau.

Aku tahu , nanti aku akan mati. Antara mati dalam hidup kau atau mati sebetul-betulnya. Yang penting , sampai mati aku sayangkan kau.